Piwo Sezonowe Świętojańskie, czyli o zwycięstwie marketingu nad piwowarstwem

Piwo Sezonowe Świętojańskie (Carlsberg Polska)

W maju zadebiutował nowy pomysł koncernu Carlsberg Polska, czyli seria Piwa Sezonowe o którym ogólnie pisałem tutaj. Oto pierwsze z nich, czyli Świętojańskie, w zamyśle lekkie i orzeźwiające. Czy rzeczywiście takie było?

Opakowanie: Klasyczna „okocimska” butelka zwrotna zamknięta kapslem powstałym na potrzeby serii. Etykieta podaje całkiem sporo informacji, zdobi ją rysunek, o którym już wspominałem, a dodatkowy wyróżnik „sezonowy” stanowi barwna obwódka. Etykieta, kontra i krawatka celowo sprawiają wrażenie „podniszczonych”. Całość przekazu spójna i udana.

Kolor: Całkiem ładne  złoto, nie spodziewałem się takiego po ekstrakcie 10,8°. Jest jednak tylko minimalnie mętne, pomimo rzekomego braku filtracji.

Piana: Niska, szybko opada do marnych resztek.

Zapach: Lekka słodkawa słodowość, lekka ziarnistość, zero chmielu, zero wzmiankowanych przypraw. Całość mdła.

Smak: Spora słodowość, ale raczej mdła. Do tego leciutka kwaskowatość. Goryczka minimalna, przypraw nie czuć. Całość jest nieciekawa, przyciężkawa, mdła. na pewno nie orzeźwia, jak sugerowałyby zapowiedzi.

Podsumowanie: Sam pomysł spójnej serii piw sezonowych uważam za genialny. Taki koncern, jak Carlsberg Polska, bez problemu mógłby stworzyć ciekawe, wyróżniające się piwa, które świetnie pasowałyby do poszczególnych pór roku. W przygotowanych korpobełkotowym językiem materiałach wszystko wygląda wspaniale i można się spodziewać sporo dobrego, ale rzeczywistość weryfikuje oczekiwania.

Pierwsze piwo z serii, Świętojańskie, miało być świeże i orzeźwiające. Okazało się mdłe, ciężkie jak na swój ekstrakt i nieciekawe.

Mimo wszystko sprawdzę kolejne, choćby po to, by przekonać się, na ile będą się rozmijać z zapowiedziami. Owszem, chciałbym przeżyć pozytywne zaskoczenie i rzeczywiście wyczuć w Dożynkowym solidny aromat świeżego chmielu (Książęce Jasne Ryżowe z Kompanii Piwowarskiej pokazało, że piwo koncernowe rzeczywiście może pachnieć świeżym chmielem). Chciałbym poczuć świąteczny nastrój przy Świątecznym. Oczekiwania względem Wielkanocnego mam już mniejsze, bo wiem, że koźlakiem będzie ono mocno udawanym.

Czyli co? Zdecydowanie nie wystarczy rozbuchany marketing. Musi za nim jeszcze pójść dobre piwo, a o to w koncernie trudniej.

Nazwa: Piwo Sezonowe Świętojańskie
Producent: Carlsberg Polska
Styl: jasne pełne niefiltrowane
Ekstrakt: 10,8°
Alkohol: 5%
Udostępnij
  •  
  •  
  •  
  •  

One thought on “Piwo Sezonowe Świętojańskie, czyli o zwycięstwie marketingu nad piwowarstwem

  1. Wreszcie słowo prawdy o tym słabym i drogim odstraszaczu od „piw regionalnych”. Niestety część blogerów nie chce nazywać rzeczy po imieniu. Najlepsze jest to, że dostawca sugeruje sprzedawcą aby mówić, że to piwo regionalne.Dożynkowego nawet nie planuję próbować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *